Gde učiti i pratiti trendove digitalnog marketinga

Gde uciti i pratiti trendove digitalnog marketinga
Posted by: Miroslav Markovic Comments: One Comment

Gde učiti i pratiti trendove digitalnog marketinga

Često se po marketing grupama postavi ovakvo pitanje, pa smo odlučili da napravimo spisak izvora koje mi pratimo u potrebi za učenjem i praćenjem trendova vezanih za digitalni marketing.

Promene u digitalnom marketingu su česte i treba ih pratiti iz više izvora.

Činjenica je da se marketing u poslednjih 5 godina promenio više nego u poslednjih 25 godina. Promene koje se dešavaju u digitalnom marketingu su brze i treba ih na vreme ispratiti.

O brzini promena koje se dešavaju, govori i anketa u kojoj je 60% ljudi reklo da su počeli da koriste glasovnu pretragu u poslednjih godinu.

promene-u-digitalnom-marketingu
Slika preuzeta sa ventureharbour.com

Najviše promena se dešava na najpopularnijim društvenim mrežama Facebook i Instagram i na Google pretraživaču.

Kako se razvija tehnologija koja je povezana sa Internetom, tako se pojavljuju novi trendovi i strategije digitalnog marketinga.

Pre jedne decenije je bilo nezamislivo da ispratimo kupca koji je video Google ili Facebook reklamu, kliknuo na nju a zatim posetio prodajni objekat. Danas je i to moguće ispratiti.

Dakle, marketari i vlasnici biznisa, pratite promene koje se dešavaju u sferi vašeg digitalnog poslovanja i prilagodite im se, jer nešto što je radilo i davalo dobre rezultate prošle godine ne znači da će davati dobre rezultate i ove godine.

Sve promene koje se dešavaju se prvo testiraju na tržištu Amerike, Australije i Novog Zelanda, tako da mi sa Balkana možemo da pročitamo studije slučajeva koje su sprovedene na tim tržištima i da primenimo najbolje prakse.

Ipak, treba znati da ono što je dobro prošlo na američkom tržištu ne mora da znači da će dobro proći i na srpskom tržištu.

Dešavaće se kad primenite novinu koju ste pročitali na američkom sajtu na kamanju svog klijenta, da ne radi. To može biti zbog tržišta ili ste loše primenili promene.

U ovom tekstu smo naveli sajtove i Facebook grupe koje treba svaki marketar da prati.

Idemo redom…

10 sajtova za učenje i praćenje trendova na društvenim mrežama

Social Media Examiner

Social Media Examiner je jedan od najpoznatijih sajtova koji se bavi društvenim mrežama. Savetujemo vam da se upišete na njihovu e-mailing listu kako biste dobijali informacije o novostima.

 

NewBack

Jon Loomer

Na sajtu Jona Loomera možete pročitati zanimljive tekstove na temu društvenih mreža i dobiti informacije o promenama na društvenim mrežama.

Social Media Today

Na Social Media Today možete pročitati novosti vezane za društvene mreže, ispratiti trendove i pročitati zanimljive case studies.

Buffer Blog

Buffer blog je zlatni rudnik korisnih saveta u vezi sa primenom najnovijih alata koji se odnose na analitiku i strategiju na društvenim mrežama.

Marketing Land

Preko Marketing Land sajta se možete informisati o novostima vezanim za SEO, SEM, društvene mreže, analitiku i e-commerce.

Hootsuite blog

Blog Hootsuite-a pruža dobre smernice vezane za društvene mreže i informiše o novim trendovima u Social Media industriji.

HubSpot Marketing Blog

HubSpot Marketing Blog ima više od 2 miliona čitalaca mesečno. Blog pokriva sve što bi trebalo da znate o trendovima povezanim sa marketingom na društvenim mrežama.

Sprout Social blog

Sprout Social nudi alate i savete potrebne za uspeh na svim društvenim mrežama. Blog pruža informacije vezane za analitiku društvenih mreža kao i predloge kako poboljšati performanse u kampanjama na društvenim mrežama i kako pisati sadržaj.

Digital Trends

Digital Trend takođe prati sve novosti vezane za društvene mreže, tako da čitajući tekstove na ovom sajtu možete da se informišete o novitetima. Na ovom sajtu se piše i o tehnološkim novinama.

Adespresso blog

Adespresso je kreirao Hootsuite. Njihov blog je usmeren na Facebook i Instagram oglase za male i srednje firme.

Na blogu Adespresso nećete naći samo članke, već i vodiče, e-knjige i vebinare.

Pored ovih sajtova tu su i Facebook grupe:

Što se Facebook grupa tiče, ako vas zanima nešto određeno za društvene mreže ili Google Ads, imate sa leve strane Pretragu. Ukucajte šta vas zanima, pregledate šta se pisalo po grupama pre nego što objavite post na grupi.

10 sajtova za učenje i praćenje trendova na Google

Google Ads blog

Google Ads blog je provereno mesto za dobijanje (zvaničnih) vesti o novinama u Google Ads-u.

 

PPC Hero

Naučiće vas svemu što trebate znati o PPC-u, od samih osnova do naprednijih tehnika licitiranja.

PPC Land

Ovo je jedan od najpoznatijih sajtova za praćenje promena u Google Adsu kao i promenama na društvenim mrežama a pruža i informacije o tehnološkim promenama.

WordStream blog

WordStream-ov blog je jedan od najčitanijih marketinških blogova u svetu. Sadržaj možete da filtrirate do bilo koje kategorije koju odaberete, a čak možete odabrati i omiljenog autora ako vam se sviđa taj stil pisanja.

Tekstovi su pisani sa mnoštvom praktičnih primera koji mogu biti od pomoći ppc marketarima.

WordStream objavljuje kvalitetan sadržaj zbog koga je uvek među prvim rezultatima Google pretrage kad kucate PPC i slične upite.

Search Engine Land

Na Search Engine Land-u se brzo objavljuju vesti o promenama ili najavama promena u PPC industriji.

Ako želite više da ispratite dešavanja u PPC-u, čitajte tekstove i na njihovoj sestrinskoj stranici Search Engine Watch koja prati vesti iz svih oblasti plaćenog oglašavanja.

Search Engine Watch

Svi internet trgovci i digitalni marketari bi Search Engine Watch blog trebalo pročitati bez razmišljanja. To je jedan od najboljih izvora informisanja o PPC-u.

Search Engine Journal

Search Engine Journal prati najnovije vesti o PPC-u, SEO-u, društvenim mrežama i content marketingu.

Backlinko

Ako se bavite SEO-om ovaj blog spada „pod must“.

Klientboost blog

Čitajte Klientboost blog jer ima dosta zanimljivih tekstova napisanih kroz case studies.

Matthew Barby

Matthew piše na temu SEO i razvojnim marketingom. Piše o email marketingu, te najboljim praksama za organsko rangiranje na Google pretraživaču.

Facebook grupe za praćenje Google Ads novosti su:

Što se Facebook grupa tiče, ako vas zanima nešto određeno za društvene mreže ili Google Ads, imate sa leve strane Pretragu. Ukucajte šta vas zanima, pregledate šta se pisalo po grupama pre nego što objavite post na grupi.

5 domaćih blogova za učenje o digitalnom marketingu

Istok Pavlović

O Istokovim tekstovima nema potrebe da pišemo, svi koji se bave digitalnim marektingom moraju ih pročitati. Možda ovo nije internet mesto za promene i trendove, ali jeste bukvar za početnike.

 

Dragan Varagić

Dragan Varagić je strateg biznis transformacije i e-poslovnog razvoja, bloger, profesionalni predavač i bavi se savetodavnim uslugama iz oblasti poslovne primene Interneta. U internet poslovanju je od davne 1998. godine, pa možemo da kažemo da je pravi veteran digitalnog marketinga.

Mladen Stojanović

Mladen Stojanović je mladi preduzetnik i bloger koji poseduje zavidno iskustvo u digitalnom marketingu, predlažemo da ga pratite. Pored digitalnog marektinga teme koje obrađuje su i: preduzetništvo, karijera,  pozitivno razmišljanje, lični razvoj, poslovanje na internetu, copywriting itd.

Moja digitalna akademija

Na ovom blogu možete pronaći korisne savete, trikove, studije slučaja, uputstva, resurse i najnovije aktuelnosti iz sveta digitalnog marketinga. Na pomenutom blogu učestvuje veliki broj autora.

SeoExpert

Ukoliko vas zanima OffPage ili OnPage SEO, kao i Hardcore SEO kako oni kažu, ovo je pravo mesto za to, a pored toga imate i druge stvari o internet marketingu.

Zaključak

Što se budućnosti tiče, budućnost digitalnog marketinga definitivno određuje napredak tehnologije.

AI automatizacija i pametne tehnologije menjaju način na koji brendovi analiziraju podatke o kupcima i interakciju sa svojom publikom. Kupci postaju sve pametniji i očekuju personalizovani pristup.

Velike kompanije će sigurno ulagati u skupe tehnologije kako bi ostale ispred konkurencije, dok male kompanije neće više moći da rade same marketing na društvenim mrežama i pretraživačima već će sve više tražiti stručnu pomoć kako bi se izborile sa svojom konkurencijom.

Zbog toga, marketari, menadžeri, vlasnici biznisa ispratite promene koje se dešavaju kako biste svojim klijentima ponudili nova, privlačnija rešenja za njihove kampanje.

Pročitajte, primenite, naučite jer ako samo pročitate šta bi novo moglo da se primeni, a ne primenite, imate znanje koje niste upotrebili praktično.

Među ovim sajtovima i Facebook grupama koje smo naveli, sigurno se mogu naći novi saveti za kampanje koje vodite a koje rade na našem tržištu i ostvaruju konverzije.

Ako imate da dodate još neki koristan sajt za učenje i praćenje trenodva vezanih za digitalni marketing podelite sa nama u komentarima ispod i dodaćemo ih na listu.

Do sledećeg čitanja, pozdrav.

[mc4wp_form id=“4176″]

Comment (1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Besplatna SEO revizija odmah

Poboljšajte rangiranje na Google već danas

Mi koristimo najbolje SEO alate i metodologije. Budite uvek ispred konkurencije.